Szinte minden cég fontos értékként beszél ezekről a fogalmakról – ám mást mutat a gyakorlatban.  Elon Musk, a milliárdos nagyvállalkozó, akinek neve technikai újításokkal és merész elgondolásokkal forrt össze – Tesla Motors, PayPal, SpaceX – a vállalaton belüli kommunikáció terén is újat javasol. Néhány éve e-mailt írt a Teslánál dolgozó összes munkatársának, arra bíztatva őket, hogy felejtsék el végre azt a bizonyos szolgálati utat, vagyis ne a főnökük jóváhagyásával kommunikáljanak.


Ha egy vezető mégis megkövetelné kollégáitól, hogy előzetes jóváhagyásra elküldjék neki leveleiket, az gyorsan a cégen kívül találja magát; a Teslánál bárki írhat bárkinek – hangsúlyozta Musk. „Ha jó ötleted van, vagy visszajelzést akarsz küldeni a cégvezetésnek, kutyakötelességed ezt elmondani”, tette hozzá. Természetesen nem öncélú csevegésre buzdította kollégáit. A cég csak úgy tud villámgyorsan reagálni egy-egy új helyzetre és versenyezni a többi autógyárral, ha intelligensen kommunikál. Meg kell akadályoznunk, hogy egy-egy vállalati részleg elkülönülten, a cég egészének érdekeit szem elől tévesztve cselekedjen – írta.
Remek, ennek így kellene működnie – gondolnánk. Csakhogy nagyon nehéz ezt megvalósítani. Egyedül ott van rá némi esély, ahol az emberek nem egymás ellenében, hanem tényleg egy csapat tagjaiként működnek. Létezik ilyen? Természetesen igen.
Hogyan derül ki, hogy az én cégemnél, az én csoportomban mi a helyzet?
Tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
  1. Látom-e azt a bizonyos nagy képet, értem-e a szélesebb összefüggéseket? És a csapatom tagjai?
  2. Véleményük, szempontjaik elmondására buzdítom a beosztott kollégáimat? Kapnak-e tőlem elismerést azok, akik igazi visszajelzést adnak, nekem is ellentmondanak?
  3. Figyelek-e eléggé a munkatársaimra? Mutatok-e együttérzést, empátiát? Elhiszik-e a kollégáim, hogy őszintén érdekel a problémájuk, és segítek nekik megoldást találni?
Ha mindhárom kérdéscsoportra igenlő a válasz, alapvetően rendben van az információáramlás a vállalatomnál és a csapatomban.






Oszd meg másokkal is!

További cikkek


Interim menedzser mint a változás bajnoka?

Interim menedzser mint a változás bajnoka?

Interim menedzser mint a változás bajnoka? Lehetséges ez, amit a címben leírtunk? Alkalmanként igenis lehetséges. Képzeljünk el például olyan helyzetet, amelyben a túl gyors növekedés következtében összevisszaság, fejetlenség, szervezetlenség alakult ki egy ...

Tovább
A zökkenőmentes váltásról

A zökkenőmentes váltásról

  Történt pedig, hogy a vállalatvezető megállapította: a kereskedelmi vezető elveszítette korábbi lendületét. Négy éve, amikor beállt a céghez, még tele volt ötletekkel, új utakat keresett, nyüzsgött és aktívan kereste a ...

Tovább
Az első bizonyíték

Az első bizonyíték

Az első bizonyíték A megbízó az első hetekben hitetlenkedett, a fejét csóválta, gunyoros hangú e-maileket küldött az interim menedzsernek, és láthatóan nem számított semmi jóra. Azután…… Egy hónap is eltelt, amikor az ...

Tovább
Az intelligens kezdeményezés

Az intelligens kezdeményezés

Az intelligens kezdeményezés      „Most újra szabad vagyok, szívesen vállalkoznék újabb interim feladatra” – mondta angolul a skót Finlay. Bárcsak sokan hívnának minket ehhez hasonló kéréssel. Finlay fél éve, amikor utoljára kapcsolatban voltunk, jegyzetelt. ...

Tovább
Mi teszi egyedivé szolgáltatásunkat?

Mi teszi egyedivé szolgáltatásunkat?

A megbízóval való együttműködés nem ér véget azzal, hogy az ügyfél kiválasztja a neki tetsző jelöltet, mi pedig benyújtjuk neki a számlánkat. Ellenkezőleg: ez még csak a kooperáció kezdete. Ugyanis egy ...

Tovább

Egy tipikus interim manager?

Egy tipikus interim manager? Ezt is megértük: a megbízó értékelte ugyan jelöltjeink szakmai tudását és jónak látta felkészültségüket, felhalmozott tapasztalataikat, mégis ragaszkodott hozzá, hogy mutassunk be olyan jelölteket is, akik huzamosabb ...

Tovább