A legkiválóbb interim menedzserek közös vonása, hogy korábbi pályaszakaszaikban jelentős eredményeket értek el vállalkozások alkalmazottaiként, és egyre nagyobb felelősségi kört kaptak vezetőként. Sokszorosan bizonyították rátermettségüket egy-egy iparágban vagy szakterületen. (Ugyanakkor remek interim menedzserek lehet az is, akik karrierje során többször is szakterületet vagy akár iparágat váltott, viszont őt nehezebb „eladni”, azaz elfogadtatni az ügyféllel, mert nem annyira egyértelmű, hogy miben profi.) 
 
Az ütős életrajz alap egy kiváló interim menedzsernél. Jellemzően nagy bizonytalanság közepette is komfortosan érzi magát és jól teljesít. Márpedig ez is meghatározó ennél a létformánál. Sohasem tudhatja, mikor és hol találja őt a következő megbízás, alig vagy egyáltalán nem ismeri a megbízó céges környezetét, mégis azt várják tőle, hogy rövid idő alatt mérhető kedvező változást produkáljon az adott cég működésében. Olyan csapattal kell mindezt megvalósítania, amelynek tagjait jellemzően nem ismeri: a közös ötletbörze a belépő, azután a team az interim menedzser irányításával nekivág a megvalósításnak. 
 
A jó fizikai és szellemi állapot is elengedhetetlen. Továbbá, ahhoz, hogy három- vagy hathavonta új megbízást vállalhasson, az interim menedzsernek megfelelő tartalékokkal is rendelkeznie kell, hiszen a feladatok általában nem közvetlenül követik egymást. A köztes időszakokat anyagilag is el kell viselnie. Amikor pedig beindul a munka, hetekig vagy akár hónapokig a bőröndjéből él hétfőtől péntekig.

 
Jellemzően jó interjúalany. Ez azért fontos, mert az interim menedzser kiválasztási folyamata rendszerint rövidebb, mint amikor fix állásra keres szakembert egy cég. A kiváló interim menedzser képes gyorsan feltérképezni, mi zajlik épp a vállalkozásnál, ahol dolgozni kezd. Elemez, megoldásokat vázol fel, azután az adott idő- és pénzkereten belül meg is valósítja őket a cég embereivel (ez a nagy különbség a tanácsadókhoz képest, akik a végrehajtásba már nem kapcsolódnak be).
 
Az interim szakma kiválóságaira jellemző még a magabiztosság: képesek „eladni” az ügyfeleknek az eredményeiket, és minden megbízást eredményesen tudnak lezárni. Ha kell, munkájuk egy részét külső cégeknek delegálják, de a munka dandárját nekik maguknak kell elvégezniük. A napidíjuk ugyan magasabb, mint a hozzájuk hasonló feladatokat ellátó vállalati kollégáik díjazása egy napra vetítve, de nekik tűrniük kell az interim életforma nehézségeit.


(Paul Clements cikke alapján)






Oszd meg másokkal is!

További cikkek


A zökkenőmentes váltásról

A zökkenőmentes váltásról

  Történt pedig, hogy a vállalatvezető megállapította: a kereskedelmi vezető elveszítette korábbi lendületét. Négy éve, amikor beállt a céghez, még tele volt ötletekkel, új utakat keresett, nyüzsgött és aktívan kereste a ...

Tovább
Amikor jön egy ötlet

Amikor jön egy ötlet

Amikor jön egy ötlet Elismerésre méltó, ha egy vállalat vezetése felismeri: szüksége van egy külső szakemberre, gyakorlott vezetőre, hogy a cég működése strukturáltabb legyen. Az meg különösen nagy szó, ha a ...

Tovább
Interim - cappuccino

Interim - cappuccino

Lovász Mónika és Báhidszki Réka, a Hungarian Investment Promotion Agency (HIPA) vezető munkatársai így várták ma reggel az Interim Kft. operációs vezetőjét, Dávid Pétert a bemutatkozó beszélgetésen. A cappuccino Sebestyén ...

Tovább
Mit lessünk el az interim managertől?

Mit lessünk el az interim managertől?

    Mivel meghatározott időtartamra érkezik a céghez, az interim manager a feladatra összpontosít. Ha jól teszi a dolgát, tevékenységének hatása még sokkal az után is érzékelhető, hogy ő maga már másik ...

Tovább
Kiszorítja-e az embert a munka világából a mesterséges intelligencia?

Kiszorítja-e az embert a munka világából a mesterséges intelligencia?

Kiszorítja-e az embert a munka világából a mesterséges intelligencia? A jövőben életünk minden területén meghatározó szerep jut majd a mesterséges intelligenciának – mondja Simon Kemp, a londoni Kepios cég ügyvezető ...

Tovább
Még mire lehet jó?

Még mire lehet jó?

    Nem tipikus interim menedzsment helyzet, de egyre gyakrabban hallani ilyesmiről a magyar üzleti életben.   Adott egy különösen hosszú betanulási folyamatot igénylő feladat. A cégvezetés megtehetné, hogy egyszerűen a három hónapos próbaidő ...

Tovább