Mennyit kér?
 
Egy ponton elhangzik az állásinterjú során a kérdés, ha tetszik a jelölt: „Milyen fizetésre gondolt, milyen juttatásokat kér?”. A legtöbb esetben a jelölt nem árulja el, mennyit szeretne kapni, nehogy alacsonyabb összeget mondjon, mint amennyit a leendő munkaadója hajlandó adni. Jó taktika ez vajon?
 
Mindkét fél arra vár, hogy a másik mondja ki először a bűvös összeget.
 
„Beszéljünk arról, mik az elvárások velem szemben, és az majd segít az összeg meghatározásában!” – javasolja a jelölt. „No és a legutóbbi állásában mennyit keresett?” – vág vissza a leendő munkáltató. „Ó, az más jellegű állás volt, ettől eltérő felelősségi körökkel” – feleli a kérdezett. (Ügyes hárítás.) „Mégis, mennyire gondolt?” – firtatja az interjúvoló. „Biztosra veszem, hogy a piaci feltételeknek megfelelő ajánlatot tesznek nekem”– hárítja a másik fél a választ. Vagy esetleg: „Mondják meg, mennyit irányoztak elő erre az állásra a költségvetésükben, induljunk ki abból!” (Ez még ügyesebb…) „Mégis, miért nem akarja megmondani, mekkora fizetésre számít?” – erőlteti tovább a leendő munkáltató. „Szerintem önök pontosan tudják, mennyit ér ez a pozíció az önök cégének, és ez nekem fontos információ” – feleli erre a jelölt.
 
Kemény tárgyalófél

 
Ez a macska-egér játék eltart egy darabig. Nem baj. Az interjú készítője legalább meggyőződhet róla, hogy a jelölt kemény tárgyalófél. Vagyis eggyel több oka lesz, hogy kedvező bérajánlatot tegyen neki. A jelölt ezért legyen kitartó, de semmiképpen ne udvariatlan vagy pökhendi. Csak türelmes és diplomatikus. Megéri. Szerencsés esetben mindkét fél azzal a jó érzéssel áll föl az interjú végén, hogy jó üzletet csinált.  






Oszd meg másokkal is!

További cikkek


Dicstelen távozás, vagy valami más (4. rész)

Dicstelen távozás, vagy valami más (4. rész)

Dicstelen távozás, vagy valami más (4. rész)A jó hír viszont az volt, hogy Jane még mindig választhatott az első és második opció közül. Végkielégítést kér, vagy elmegy a teljesítményjavító kurzusra. ...

Tovább
Miért nem engedi az ügyfél?

Miért nem engedi az ügyfél?

Miért nem engedi az ügyfél? Előfordul, hogy a feladatra vállalkozó, még oly rátermett interim menedzser sem tud sikert elérni, egyszerűen azért, mert az ügyfél nem engedi meg neki.  Az interim menedzser lehet ...

Tovább
Why language is humanity's greatest invention

Why language is humanity's greatest invention

Forrás: https://www.ted.com/talks/david_peterson_why_language_is_humanity_s_greatest_invention?utm_campaign=tedspread&utm_medium=referral&utm_source=tedcomshare ...

Tovább
A Kezdeményező, az Építkező, a Gondoskodó és a Romboló

A Kezdeményező, az Építkező, a Gondoskodó és a Romboló

A Kezdeményező, az Építkező, a Gondoskodó és a Romboló – a vezetés ciklusa a szervezetbenSabine Chalmers kiválóan ábrázolta a szétzilálás – megújulás – jobbítás folyamatát, ez késztetett rá, hogy tovább ...

Tovább

Interim menedzsment: megéri?

Ha nem tudok kapásból válaszolni rá, érdemes a jól bevált, régi módszerhez folyamodni. Mi kell hozzá? Csak egy négyzetrácsos („kockás”) papír és egy ceruza. Kiszámolom, megtérül-e a befektetésem.Szabad?Szabad-e egyáltalán egy ...

Tovább
Mindenki dolgozzon otthonról?

Mindenki dolgozzon otthonról?

Mindenki dolgozzon otthonról?A Monster.co.uk érdekes felmérést közölt arról, mi várható az otthoni munkavégzés térnyerésétől. Tényleg mindenki jobban jár a home office megoldással? Nagy-Britanniában egyenletesen emelkedik azok száma, akik már nem zarándokolnak ...

Tovább