Van az úgy, hogy a helyismeret a legfontosabb. Megmentheti a vezetőt a kudarctól. 

Ha tudjuk, hogy az adott gazdasági környezetben ki és mi hogyan működik, félig már győztünk is. Az avatatlan szem előtt rejtve maradnak a csapdák, de aki tudja, hogyan lavírozzon az adott közegben, az nem véti el a lépést. Hasonlíthatjuk ezt ahhoz a tapasztalati tudáshoz is, amelynek birtokában a révkalauz a nyílt tengerről a kikötőbe vezeti az óriási tengerjáró hajót anélkül, hogy az nekiütközne a vízszint alatt meredező szikláknak.

A rutin évek alatt alakul ki, és általában hátránynak tekintik: a megújulás képességének ellenpólusaként szokták megnevezni. Szerintem pedig inkább hasznos. Segít eligazodni, gyorsan átlátni szövevényes helyzeteket, bonyolult érdekviszonyokat. Olyan alap, amelyre a tapasztalt vezető támaszkodhat, vagy – képletesen szólva – ugródeszkának használhatja. Nemcsak az a vezető, aki tartósan irányít egy részleget és egy csapatot, hanem az interim menedzser is. „Már megvolt” – ez az érzet fokozza a menedzser magabiztosságát, és ezzel javítja a siker esélyeit. 







Oszd meg másokkal is!

További cikkek


„Nem egy élethelyzet produkálja…”

„Nem egy élethelyzet produkálja…”

„Nem egy élethelyzet produkálja…” Csáti Béla, maga is gyakorló interim menedzser, azzal tisztelt meg minket, hogy kommentárt fűzött legutóbbi blogbejegyzésünkhöz.  Ezt írta: „Az interim menedzsment elsősorban mindset és problémamegoldó képesség kérdése, és ...

Tovább
Az egyezség

Az egyezség

Az egyezség Miközben a világ rohamtempóban halad az automatizálás felé, mind több és mind fontosabb teendőt bízva a mesterséges intelligenciára, lefújjuk a port néhány régi módszerről, és újra használni kezdjük ...

Tovább
Mi teszi egyedivé szolgáltatásunkat?

Mi teszi egyedivé szolgáltatásunkat?

A megbízóval való együttműködés nem ér véget azzal, hogy az ügyfél kiválasztja a neki tetsző jelöltet, mi pedig benyújtjuk neki a számlánkat. Ellenkezőleg: ez még csak a kooperáció kezdete. Ugyanis egy ...

Tovább
Miért nem engedi az ügyfél?

Miért nem engedi az ügyfél?

Miért nem engedi az ügyfél? Előfordul, hogy a feladatra vállalkozó, még oly rátermett interim menedzser sem tud sikert elérni, egyszerűen azért, mert az ügyfél nem engedi meg neki.  Az interim menedzser lehet ...

Tovább
Váratlan fordulat

Váratlan fordulat

A jelölt – úgy tűnt legalábbis – mindenben megfelelt az elvárásoknak. Mielőtt bemutattuk volna a megbízónak, természetesen meghívtuk egy beszélgetésre az irodánkba. Nem volt ez szabályos interjú, de végigfutottunk pályafutásának ...

Tovább
Amitől jobban megéri

Amitől jobban megéri

Amitől jobban megéri Téved-e, aki drágának gondolja az interim menedzsment-szolgáltatást?   Az alkalmazott felsővezető foglalkoztatása a következő pénzügyi terheket rója vagy róhatja az őt foglalkoztató vállalkozásra (a teljesség igénye nélkül): a fejvadász díja, ...

Tovább