Szinte minden cég fontos értékként beszél ezekről a fogalmakról – ám mást mutat a gyakorlatban.  Elon Musk, a milliárdos nagyvállalkozó, akinek neve technikai újításokkal és merész elgondolásokkal forrt össze – Tesla Motors, PayPal, SpaceX – a vállalaton belüli kommunikáció terén is újat javasol. Néhány éve e-mailt írt a Teslánál dolgozó összes munkatársának, arra bíztatva őket, hogy felejtsék el végre azt a bizonyos szolgálati utat, vagyis ne a főnökük jóváhagyásával kommunikáljanak.


Ha egy vezető mégis megkövetelné kollégáitól, hogy előzetes jóváhagyásra elküldjék neki leveleiket, az gyorsan a cégen kívül találja magát; a Teslánál bárki írhat bárkinek – hangsúlyozta Musk. „Ha jó ötleted van, vagy visszajelzést akarsz küldeni a cégvezetésnek, kutyakötelességed ezt elmondani”, tette hozzá. Természetesen nem öncélú csevegésre buzdította kollégáit. A cég csak úgy tud villámgyorsan reagálni egy-egy új helyzetre és versenyezni a többi autógyárral, ha intelligensen kommunikál. Meg kell akadályoznunk, hogy egy-egy vállalati részleg elkülönülten, a cég egészének érdekeit szem elől tévesztve cselekedjen – írta.
Remek, ennek így kellene működnie – gondolnánk. Csakhogy nagyon nehéz ezt megvalósítani. Egyedül ott van rá némi esély, ahol az emberek nem egymás ellenében, hanem tényleg egy csapat tagjaiként működnek. Létezik ilyen? Természetesen igen.
Hogyan derül ki, hogy az én cégemnél, az én csoportomban mi a helyzet?
Tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
  1. Látom-e azt a bizonyos nagy képet, értem-e a szélesebb összefüggéseket? És a csapatom tagjai?
  2. Véleményük, szempontjaik elmondására buzdítom a beosztott kollégáimat? Kapnak-e tőlem elismerést azok, akik igazi visszajelzést adnak, nekem is ellentmondanak?
  3. Figyelek-e eléggé a munkatársaimra? Mutatok-e együttérzést, empátiát? Elhiszik-e a kollégáim, hogy őszintén érdekel a problémájuk, és segítek nekik megoldást találni?
Ha mindhárom kérdéscsoportra igenlő a válasz, alapvetően rendben van az információáramlás a vállalatomnál és a csapatomban.






Oszd meg másokkal is!

További cikkek


Izgalmas legyen…

Izgalmas legyen…

…és ne kelljen kilépnem a komfortzónámból – feleli S. T., amikor arról faggatjuk, milyen interim menedzsment megbízásra vágyik.

Tovább
Mitől jó egy interim menedzser? (1. rész)

Mitől jó egy interim menedzser? (1. rész)

Interim menedzser: olyan vezető, aki egy konkrét feladatra érkezik a céghez, és annak sikeres lezárása után távozik. Időtálló megoldást jelent egy átmeneti helyzetre.

Tovább
Még mire lehet jó?

Még mire lehet jó?

    Nem tipikus interim menedzsment helyzet, de egyre gyakrabban hallani ilyesmiről a magyar üzleti életben.   Adott egy különösen hosszú betanulási folyamatot igénylő feladat. A cégvezetés megtehetné, hogy egyszerűen a három hónapos próbaidő ...

Tovább
Dicstelen távozás, vagy valami más (4. rész)

Dicstelen távozás, vagy valami más (4. rész)

Dicstelen távozás, vagy valami más (4. rész)A jó hír viszont az volt, hogy Jane még mindig választhatott az első és második opció közül. Végkielégítést kér, vagy elmegy a teljesítményjavító kurzusra. ...

Tovább
Szösszenetek a vezetésről (1.)

Szösszenetek a vezetésről (1.)

A tegnap dicsősége kevés a holnap sikeréhez. Az elmúlt rendszerben azonban ez másképp volt. Az idősebbek még emlékezhetnek rá: korábban elért eredményei sok vezetőt elmozdíthatatlanná tettek.  Ezek az emberek elkényelmesedtek, lassították ...

Tovább
Miért nem engedi az ügyfél?

Miért nem engedi az ügyfél?

Miért nem engedi az ügyfél? Előfordul, hogy a feladatra vállalkozó, még oly rátermett interim menedzser sem tud sikert elérni, egyszerűen azért, mert az ügyfél nem engedi meg neki.  Az interim menedzser lehet ...

Tovább