Szinte minden cég fontos értékként beszél ezekről a fogalmakról – ám mást mutat a gyakorlatban.  Elon Musk, a milliárdos nagyvállalkozó, akinek neve technikai újításokkal és merész elgondolásokkal forrt össze – Tesla Motors, PayPal, SpaceX – a vállalaton belüli kommunikáció terén is újat javasol. Néhány éve e-mailt írt a Teslánál dolgozó összes munkatársának, arra bíztatva őket, hogy felejtsék el végre azt a bizonyos szolgálati utat, vagyis ne a főnökük jóváhagyásával kommunikáljanak.


Ha egy vezető mégis megkövetelné kollégáitól, hogy előzetes jóváhagyásra elküldjék neki leveleiket, az gyorsan a cégen kívül találja magát; a Teslánál bárki írhat bárkinek – hangsúlyozta Musk. „Ha jó ötleted van, vagy visszajelzést akarsz küldeni a cégvezetésnek, kutyakötelességed ezt elmondani”, tette hozzá. Természetesen nem öncélú csevegésre buzdította kollégáit. A cég csak úgy tud villámgyorsan reagálni egy-egy új helyzetre és versenyezni a többi autógyárral, ha intelligensen kommunikál. Meg kell akadályoznunk, hogy egy-egy vállalati részleg elkülönülten, a cég egészének érdekeit szem elől tévesztve cselekedjen – írta.
Remek, ennek így kellene működnie – gondolnánk. Csakhogy nagyon nehéz ezt megvalósítani. Egyedül ott van rá némi esély, ahol az emberek nem egymás ellenében, hanem tényleg egy csapat tagjaiként működnek. Létezik ilyen? Természetesen igen.
Hogyan derül ki, hogy az én cégemnél, az én csoportomban mi a helyzet?
Tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
  1. Látom-e azt a bizonyos nagy képet, értem-e a szélesebb összefüggéseket? És a csapatom tagjai?
  2. Véleményük, szempontjaik elmondására buzdítom a beosztott kollégáimat? Kapnak-e tőlem elismerést azok, akik igazi visszajelzést adnak, nekem is ellentmondanak?
  3. Figyelek-e eléggé a munkatársaimra? Mutatok-e együttérzést, empátiát? Elhiszik-e a kollégáim, hogy őszintén érdekel a problémájuk, és segítek nekik megoldást találni?
Ha mindhárom kérdéscsoportra igenlő a válasz, alapvetően rendben van az információáramlás a vállalatomnál és a csapatomban.






Oszd meg másokkal is!

További cikkek


Felejtsd el a belső helyezkedést!

Az interim menedzsment gyorsan eredményt produkál Van valami, amit már ma szeretne megvalósítani, de vezetői team-jében nincs megfelelő hozzáértés vagy szabad erőforrás hozzá? Ki kellene találni valamit… ...

Tovább
Örömteli gólyahír és következményei

Örömteli gólyahír és következményei

Ildikó áldott állapotba került.  Amikor az örömhírt megosztotta a cégvezetővel, rögtön javaslatot is tett saját utódjára. Az iparágban tapasztalatot szerzett, a pénzügyi osztály vezetésére alkalmas jelöltért nem is kellett messzire ...

Tovább
Agytorna

Agytorna

Az agyat is tornáztatni kell, méghozzá naponta. A legegyszerűbb gyakorlat, amellyel megelőzhetjük a félelmetes Alzheimer-kór kialakulását, a következő: elalvás előtt hunyjuk be a szemünket, és idézzük fel az elmúlt nap ...

Tovább
Interim - cappuccino

Interim - cappuccino

Lovász Mónika és Báhidszki Réka, a Hungarian Investment Promotion Agency (HIPA) vezető munkatársai így várták ma reggel az Interim Kft. operációs vezetőjét, Dávid Pétert a bemutatkozó beszélgetésen. A cappuccino Sebestyén ...

Tovább
A tapasztalatról

A tapasztalatról

Van az úgy, hogy a helyismeret a legfontosabb. Megmentheti a vezetőt a kudarctól.  Ha tudjuk, hogy az adott gazdasági környezetben ki és mi hogyan működik, félig már győztünk is. Az avatatlan ...

Tovább
Ki vagy te, HR-es?

Ki vagy te, HR-es?

A HR-ről a kilencvenes években azt kérdezték, mi az. A kétezres években azt kérdezték, a HR mit csinál. A kettőezer-tízes években azt mondják, a HR megoldást ad. Ma már senki nem kérdezi meg, mi az a HR és mit csinál.

Tovább