Ildikó áldott állapotba került.  Amikor az örömhírt megosztotta a cégvezetővel, rögtön javaslatot is tett saját utódjára. Az iparágban tapasztalatot szerzett, a pénzügyi osztály vezetésére alkalmas jelöltért nem is kellett messzire menni: ő is a vállalat alkalmazottja volt, csak egy másik osztályon, vezető beosztásban. Így a kiszemelt utód rövid betanulás után átvehette Ildikó feladatkörét. Ehhez hozzávetőleg egy hónapra volt szükség csupán.
A kérdés csak az volt, ki vegye át az új pénzügyi osztályvezető régi feladatkörét, valamint, hogy betanulása egy hónapja alatt ki vigye a pénzügyi osztály vezetését teljes felelősséggel.
A cégvezető – korábbi jó tapasztalata alapján – interim megoldást választott mindkét helyzet orvoslására.
Összesen 18 munkanapra fogadott fel egy pénzügyes interim menedzsert, aki remekül megoldotta ezt a klasszikus gap management helyzetet. Ugyancsak interim vezetőt talált az új pénzügyi osztályvezető korábbi feladatkörére, aki végül 28 napi munka után számlázott napidíjat. Amikor ez a második interim menedzser is átadta a feladatkört az időközben megtalált, meghatározatlan időre felvett munkatársnak, a cégvezető elégedetten dőlhetett hátra. Jóleső érzéssel nyugtázta, hogy sikerült áthidalni a fellépett erőforráshiányt, fenntartani a zökkenőmentes működést és a nyugodt munkavégzést. A vállalat üzleti életében semmilyen megrázkódtatást nem okoztak a személycserék, hála a hatékony interim megoldásnak.

… És időközben Ildikó is összekészítette a babakelengyét.    






Oszd meg másokkal is!

További cikkek


Mitől jó egy interim menedzser? (1. rész)

Mitől jó egy interim menedzser? (1. rész)

Interim menedzser: olyan vezető, aki egy konkrét feladatra érkezik a céghez, és annak sikeres lezárása után távozik. Időtálló megoldást jelent egy átmeneti helyzetre.

Tovább
Nevén nevezve a dolgot

Nevén nevezve a dolgot

Nevén nevezve a dolgot Általában hasznos kertelés nélkül kimondani, mi a helyzet, mert (Illyés Gyulával szólva) “növeli, ki elfödi bajt”. Az üzleti életben is? Szinte sohasem történik meg, hogy az ügyfél azt ...

Tovább

Az információs technológia (IT) állásokat teremt vagy szüntet meg?

G. Nagy Balázs, egy ismert HR-szolgáltató cég első számú hazai vezetője szerint „nehéz eldönteni, valószínűleg mindkettő igaz”. Érvelése szerint megszűnnek ugyan munkahelyek a technológiai fejlődés következtében, de újak is keletkeznek, amelyek ...

Tovább

Nyugdíjba – csak ne teljesen!

A kerti veteményes gondozása, az unokákkal töltött idő, vagy a régóta félretett vaskos regények elolvasása felüdülés ugyan, de nem feltétlenül elégít ki mindenkit, aki nyugdíjba készül. Különösen áll ez azokra, ...

Tovább
Mit tegyünk, és mit ne?

Mit tegyünk, és mit ne?

Egy LinkedIn-es fórumon tette fel valaki a kérdést: mit tegyen és mit ne az interim menedzsert foglalkoztató vállalat, hogy jól működjön ez a foglalkoztatási forma.   Ha a szolgáltatást megrendelő menedzsernek sikerült ...

Tovább
Váratlan fordulat

Váratlan fordulat

A jelölt – úgy tűnt legalábbis – mindenben megfelelt az elvárásoknak. Mielőtt bemutattuk volna a megbízónak, természetesen meghívtuk egy beszélgetésre az irodánkba. Nem volt ez szabályos interjú, de végigfutottunk pályafutásának ...

Tovább