Vendég bloggerünk, Dulin Judit, a LIDL Magyarország Bt. HR vezetője:

A HR-ről a kilencvenes években azt kérdezték, mi az. A kétezres években azt kérdezték, a HR mit csinál. A kettőezer-tízes években azt mondják, a HR megoldást ad.
Ma már senki nem kérdezi meg, mi az a HR és mit csinál. Egyre szélesebb körben kap szerepet a HR a vállalatok életében, és egyre több piaci fórumon képviseli a vállalatokat.

A pályázók elsőként a HR-rel találkoznak, rajtuk keresztül alakítanak ki képet maguknak a vállaltról.
A piacon megjelentek a HR megoldásokat értékelő díjak, amik megléte. vagy éppen hiánya alapján gondolnak a munkavállalók és a pályázók a vállalatra.
A HR megoldást ad arra, miként lehet megfelelő munkatársakat keresni és találni, miként lehet ezeket a munkatársakat megtanítani arra, ami a cégnek szükséges. A HR megoldást ad arra is, miképpen lehet elkötelezetté tenni és megtartani a munkatársakat. A HR megoldást ad a munkatársak fejlesztésére, vezetőinek képzésre. A szervezet fejlődésének a HR a motorja. A HR a vállalat imidzsének kommunikátora. A HR digitalizálja azokat a folyamatokat, amelyek a munkavállalók és a vezetők adminisztratív együttműködését igénylik. A HR kontrollálja a vállalat munkavállalókkal kapcsolatos mutatóit, és megoldást talál azok javítására. A HR gondoskodik a vállalat munkajogi előírásoknak megfelelő működéséről.

És a HR felkészíti a szervezetet arra, hogy nemcsak a vállalat változik, hanem változik a gazdaság, a munkaerőpiac, új generációk kerülnek a munkaerőpiacra, akikkel már másképpen tud hatékonyan együttműködni a vállalat, mint a korábbi generációkkal.
Mindez által a HR hatással van ma már mind a vállalatok belső működésére, mind pedig a piaci folyamatokra. Ennek megfelelően felkészültnek kell lennünk nekünk, a HR képviselőinek is, hogy hitelesen és a vállalat hatékonyságát támogató módon tudjunk hatni a folyamatokra.

Budapest, 2017.11.20.







Oszd meg másokkal is!

További cikkek


Az intelligens kezdeményezés

Az intelligens kezdeményezés

Az intelligens kezdeményezés      „Most újra szabad vagyok, szívesen vállalkoznék újabb interim feladatra” – mondta angolul a skót Finlay. Bárcsak sokan hívnának minket ehhez hasonló kéréssel. Finlay fél éve, amikor utoljára kapcsolatban voltunk, jegyzetelt. ...

Tovább
Fáj a dicséret?

Fáj a dicséret?

Fáj a dicséret? Miért van az, hogy a megbízó inkább a nyelvét harapná le, semmint hogy egy jó szót szóljon az interim menedzser teljesítményéről? Egy hónap alatt sikerült elérni, hogy a demotivált, ...

Tovább
A boldog dolgozó

A boldog dolgozó

Forrás: https://www.ted.com/talks/michael_c_bush_this_is_what_makes_employees_happy_at_work?utm_campaign=tedspread&utm_medium=referral&utm_source=tedcomshare ...

Tovább

Interim menedzsment: megéri?

Ha nem tudok kapásból válaszolni rá, érdemes a jól bevált, régi módszerhez folyamodni. Mi kell hozzá? Csak egy négyzetrácsos („kockás”) papír és egy ceruza. Kiszámolom, megtérül-e a befektetésem.Szabad?Szabad-e egyáltalán egy ...

Tovább
Szösszenetek a vezetésről (1.)

Szösszenetek a vezetésről (1.)

A tegnap dicsősége kevés a holnap sikeréhez. Az elmúlt rendszerben azonban ez másképp volt. Az idősebbek még emlékezhetnek rá: korábban elért eredményei sok vezetőt elmozdíthatatlanná tettek.  Ezek az emberek elkényelmesedtek, lassították ...

Tovább
Elkerülhető hibák (2. rész)

Elkerülhető hibák (2. rész)

Elkerülhető hibák (2. rész) Egy újabb hiba, amit sokan elkövetnek, pedig megelőzhető lenne: az érzelemkitörés.  Travis Bradberry érzelmi intelligencia hiányának tudja be a munkahelyi patáliákat. Az emberek üvöltenek egymással, már-már őrületbe kergetik ...

Tovább