Vendég bloggerünk, Dulin Judit, a LIDL Magyarország Bt. HR vezetője:

A HR-ről a kilencvenes években azt kérdezték, mi az. A kétezres években azt kérdezték, a HR mit csinál. A kettőezer-tízes években azt mondják, a HR megoldást ad.
Ma már senki nem kérdezi meg, mi az a HR és mit csinál. Egyre szélesebb körben kap szerepet a HR a vállalatok életében, és egyre több piaci fórumon képviseli a vállalatokat.

A pályázók elsőként a HR-rel találkoznak, rajtuk keresztül alakítanak ki képet maguknak a vállaltról.
A piacon megjelentek a HR megoldásokat értékelő díjak, amik megléte. vagy éppen hiánya alapján gondolnak a munkavállalók és a pályázók a vállalatra.
A HR megoldást ad arra, miként lehet megfelelő munkatársakat keresni és találni, miként lehet ezeket a munkatársakat megtanítani arra, ami a cégnek szükséges. A HR megoldást ad arra is, miképpen lehet elkötelezetté tenni és megtartani a munkatársakat. A HR megoldást ad a munkatársak fejlesztésére, vezetőinek képzésre. A szervezet fejlődésének a HR a motorja. A HR a vállalat imidzsének kommunikátora. A HR digitalizálja azokat a folyamatokat, amelyek a munkavállalók és a vezetők adminisztratív együttműködését igénylik. A HR kontrollálja a vállalat munkavállalókkal kapcsolatos mutatóit, és megoldást talál azok javítására. A HR gondoskodik a vállalat munkajogi előírásoknak megfelelő működéséről.

És a HR felkészíti a szervezetet arra, hogy nemcsak a vállalat változik, hanem változik a gazdaság, a munkaerőpiac, új generációk kerülnek a munkaerőpiacra, akikkel már másképpen tud hatékonyan együttműködni a vállalat, mint a korábbi generációkkal.
Mindez által a HR hatással van ma már mind a vállalatok belső működésére, mind pedig a piaci folyamatokra. Ennek megfelelően felkészültnek kell lennünk nekünk, a HR képviselőinek is, hogy hitelesen és a vállalat hatékonyságát támogató módon tudjunk hatni a folyamatokra.

Budapest, 2017.11.20.







Oszd meg másokkal is!

További cikkek


Elkerülhető hibák (3. rész)

Elkerülhető hibák (3. rész)

Elkerülhető hibák (3. rész) Egy újabb hiba, amit sokan elkövetnek, pedig megelőzhető lenne: a hízelgés. Travis Bradberry az elkerülhető hibák és tévedések közé sorolja azt is, amikor valaki hízeleg a főnökének. Pedig ...

Tovább
Agytorna

Agytorna

Az agyat is tornáztatni kell, méghozzá naponta. A legegyszerűbb gyakorlat, amellyel megelőzhetjük a félelmetes Alzheimer-kór kialakulását, a következő: elalvás előtt hunyjuk be a szemünket, és idézzük fel az elmúlt nap ...

Tovább

Az információs technológia (IT) állásokat teremt vagy szüntet meg?

G. Nagy Balázs, egy ismert HR-szolgáltató cég első számú hazai vezetője szerint „nehéz eldönteni, valószínűleg mindkettő igaz”. Érvelése szerint megszűnnek ugyan munkahelyek a technológiai fejlődés következtében, de újak is keletkeznek, amelyek ...

Tovább

Kellő szakmai alázat

Elhangzik időnként, hogy erre lenne szükség. Az interim menedzserek esetében ez nem is kérdés: ők jól ismerik a fogalmat, és mindennapi tevékenységük közben gyakorolják is. Egy valós példa a közelmúltból, több ...

Tovább
Mitől jó egy interim menedzser? (2. rész)

Mitől jó egy interim menedzser? (2. rész)

Időtálló megoldást jelent egy átmeneti helyzetre.

Tovább
Interim.hu - Mert ez jobb nekem