Elkerülhető hibák (2. rész)

Egy újabb hiba, amit sokan elkövetnek, pedig megelőzhető lenne: az érzelemkitörés. 

Travis Bradberry érzelmi intelligencia hiányának tudja be a munkahelyi patáliákat. Az emberek üvöltenek egymással, már-már őrületbe kergetik egymást; zokogás és szitkozódás tölti meg a teret, a munkatársak egymásra zúdítják haragjukat. Néha fizikai megnyilvánulása is van az agresszivitásnak, de ez nem gyakori. Pedig ezeknél a vállalatoknál is coach támogatja a vezetőket, és sokszor működik a 360 fokos értékelő rendszer is.

A szakirodalom érzelmi eltérítésnek (emotional hijacking) nevezi ezt a jelenséget. Amikor egy kollégáról kiderül, mennyire gyönge lábakon áll érzelmileg, a környezete megkérdőjelezi rátermettségét, feltételezi róla, hogy nyomás alá kerülve összeroppanna. Ezért egy-egy munkahelyi kifakadás – bármennyire indokolt vagy jogosnak tűnik – fokozott negatív figyelmet irányít arra, aki kiabál. A többiek hamar rásütik a bélyeget: bizonytalan, kiegyensúlyozatlan, megközelíthetetlen, netán másokat megfélemlítő a viselkedése. Ha nem akarjuk elveszíteni az állásunkat, meg kell tanulnunk uralkodni az érzelmeinken.







Oszd meg másokkal is!

További cikkek


A friss nyugdíjasok felértékelődnek

A friss nyugdíjasok felértékelődnek

A friss nyugdíjasok felértékelődnek Ki ne emlékezne a szakmában arra a megbízásra, amikor olyan marketinges vezető keresésével bízták meg a fejvadászt, aki legfeljebb harminc éves – de legalább tizenöt éves gyakorlattal ...

Tovább
Mit lessünk el az interim managertől?

Mit lessünk el az interim managertől?

    Mivel meghatározott időtartamra érkezik a céghez, az interim manager a feladatra összpontosít. Ha jól teszi a dolgát, tevékenységének hatása még sokkal az után is érzékelhető, hogy ő maga már másik ...

Tovább
Kánikula = munkaszünet?

Kánikula = munkaszünet?

  A munka nem áll le a kánikula miatt.           A szerencsések a hőséget tengerparton vagy szellő fútta hegyvidéki pihenőhelyen töltik, nem a gyártósor mellett vagy az irodában izzadnak. Illetve, manapság szerencsésnek tekintik ...

Tovább
Dicstelen távozás, vagy valami más (2. rész)

Dicstelen távozás, vagy valami más (2. rész)

Dicstelen távozás, vagy valami más (2. rész) A harmadik opció keménynek tűnik, főleg olyan ember számára, aki kerüli a konfrontációt. Azt jelenti, hogy a főnöke egymás után szembesíti őt teljesítményének csalódást ...

Tovább
Ki vagy te, HR-es?

Ki vagy te, HR-es?

A HR-ről a kilencvenes években azt kérdezték, mi az. A kétezres években azt kérdezték, a HR mit csinál. A kettőezer-tízes években azt mondják, a HR megoldást ad. Ma már senki nem kérdezi meg, mi az a HR és mit csinál.

Tovább
Dr. LinkedIn tartott workshopot

Dr. LinkedIn tartott workshopot

      Március 8-ikán Bánki Tamás LinkedIn-szakértő vezetésével tartott továbbképzést az Interim Vezető Szolgáltató Kft. Közel negyven interim menedzser ismerkedhetett a népszerű weboldal nyújtotta előnyökkel és lehetőségekkel. Sok szó esett a megújult ...

Tovább